وزیر کشور در همایش تبیینی بسیج در فیروزکوه گفت: ثمره امروز بسیج مقاومت بی‌پایان و بی‌کرانه غزه، پیروزی دوباره‌ ایثار و فداکاری بر ماشین جنگی بدترین خلق خدا یعنی صهیونیست‌ها و یکپارچگی مقاوت در بستر مناطق وسیع غرب آسیا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، همایش تبیینی بسیج ادارات شهرستان فیروزکوه پیش از ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا فخاری استاندار تهران، محمد حیدری‌منش فرماندار، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه، حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه، رحیمی فرمانده سپاه، اعضای شورای تامین و برخی دیگر از مسئولان و کارکنان ادارات سطح شهرستان در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه برگزار شد.

احمد وحیدی در همایش تبیین بسیج ادارات شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: هر کجا تفکر بسیجی‌ در کشور وجود داشته باشد پیشرفت و تعالی به دنبال‌ دارد.

وی افزود: بسیج شجره طیبه و به فرموده خداوند شجره طیبه ثابت، اصل آن محکم و مداوم به سمت آسمان در حال رشد و حرکت است و هر زمان ثمره خودش را با اذن خدا می‌دهد.

وزیر کشور ادامه داد: ثمره امروز بسیج مقاومت بی‌پایان و بی‌کرانه غزه، پیروزی دوباره‌ ایثار و فداکاری بر ماشین جنگی بدترین خلق خدا یعنی صهیونیست‌ها و یکپارچگی مقاوت در بستر مناطق وسیع غرب آسیا است.

وحیدی خاطرنشان کرد: ثمرات بسیج در کشور بر کسی پوشیده نیست و پاسداری از ثمرات این شجره طیبه با تمام وجود امری بدیهی است.

وی با اشاره به تشکیل نهادهای مختلف از آغاز انقلاب اسلامی در کشور، تاکید کرد: یکی از مهمترین نهادهای شکل گرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج بوده و هست.

وزیر کشور تصریح کرد: به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود کشور نبود و به دنبال این سخن ارزشمند باید گفت اگر بسیج نبود سپاه هم نبود.

وحیدی به فعالیت بسیج در حوزه‌های مختلف در کشور اشاره و بیان کرد: یک شعبه این نهاد ارزشمند بسیج سازندگی است که به کمک محرومان در اقصی نقاط کشور می‌رود.

وی اظهار کرد: بسیج در کنار فعالیت‌های چشمگیر خود در حوزه فرهنگی با تشکیل قریب به ۵۰ هزار گروه جهادی اقدامات ارزشمندی را در حوزه مشارکت‌های اجتماعی انجام داده است.

فعالسازی ۱۷ واحد صنعتی و مراغداری راکد در شهرستان فیروزکوه

محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه همچنین در این مراسم اظهار کرد: ایجاد فضاهای آموزشی و ورزشی بیشتر در این شهرستان همکاری بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی در تامین اعتبارات لازم را می‌طلبد.

وی با اشاره به اقدامات متعدد در بهبود فضای کسب و کار در شهرستان فیروزکوه، افزود: جذب بیشترین عدد اعتبارات در بین شهرستان‌های استان گواهی بر این ادعا است.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۷ واحد صنعتی و مرغداری راکد این شهرستان به چرخه تولید بازگشتند.

حیدری‌منش به وقوع سیل در ابتدای سال گذشته در شهرستان فیروزکوه اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاق در سال جاری نیز رخ داد که با همت گروه‌های جهادی و امدادی بخش اعظمی از مشکلات سیل‌زدگان مرتفع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، تاکید کرد: آزادی‌خواهان جهان به هدف این رژیم خون‌خوار که نسل‌کشی و ایجاد اختلال در غرب آسیا است پی برده و طوفان الاقصی آگاهی بخشی در بین جهانیان را به دنبال‌ داشته است.

بسیج منحصر به یک عرصه و مکان خاص نیست

همچنین حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در این مراسم گفت: بسیج منحصر به یک عرصه خاص و یا یک مکان خاص نیست بلکه در همه عرصه‌ها حضوری پررنگ داشته و دارد.

وی اظهار کرد: بسیج به عنوان لشگر مخلص خدا هر زمان که نیاز بوده وارد عمل شده و افتخارات خوبی را از خود به جای گذاشته است، بسیج علاوه بر حضور در جنگ نظامی در هشت سال دفاع مقدس در عرصه مختلف دیگر فرهنگی، اقتصادی، علمی و… حضور دارد.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری قوام انقلاب به بسیج بوده، هست و خواهد بود.

انتهای پیام/*