فرماندار فیروزکوه گفت: سفارت آمریکا با نقض آشکار قانون سازمان ملل، به جای امور کنسولی به دنبال اقدامات جاسوسی و ضدامنیتی علیه کشور ایران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی،به نقل از خبرهای دیمه، محمد حیدری‌منش، عصر امروز در جمع مردم شهرستان فیروزکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) مخالفت خود را با کاپیتولاسیون اعلام کرد و رژیم پهلوی وی را به تبعید فرستاد.

وی بیان کرد: چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ مصادف با شهادت چند تن از دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران در اعتراض به رژیم شاهنشاهی شد و آن نیز در تاریخ ماندگار شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: امروز آمریکایی‌ها می‌گویند مسئله ما با نظام جمهوری اسلامی از ۱۳ آبان‌ ماه شروع شد، اما همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر اشاره شد، مشکل ما با آمریکایی‌ها از روزی شروع شد که در سال ۱۳۳۲ کودتای ۲۸ مرداد را رقم زده و ظلمی را در حق مردم ایران روا داشتند.

حیدری منش با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی به لحاظ قانونی اقدام درستی بود، تأکید کرد: سفارت آمریکا به جای امور کنسولی به دنبال اقدامات جاسوسی و ضدامنیتی علیه کشور ایران بود، این امر طبق بند ۴ ماده دو شورای حقوق سازمان ملل نقض آشکار قانون سازمان ملل است.

حیدری‌منش تصریح کرد: لانه جاسوسی و سفارت آمریکا ماده ۵۱ منشور سازمان ملل را نقض می‌کرد و به اذغان خود آنها اتفاقاتی را در کشور ما رقم می‌زند که منجر به جنگ داخلی در ایران می‌شد، این نیز جزو مصادیقی است که این اقدام را به لحاظ حقوقی بلامانع می‌گرداند.

وی در تشریح دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی، ادامه داد: با تسخیر لانه جاسوسی ابهت پوشالی آمریکا شکسته و روحیه خودباوری مردم ایران تقویت شده و جریان افول آمریکا از ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ شکل گرفت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در اتفاقات بعد از آن سال آمریکا به‌دنبال یکپارچه‌سازی خاورمیانه بود، آمریکا به دنبال این است تا با حضور رژیم صهیونسیتی در خاورمیانه اقدامات خود را پیش ببرد.

حیدری‌منش گفت: آمریکا به دنبال این بود پس از انقلاب اسلامی، شرایطی که این روزها در غزه در حال وقوع است، را در ایران رقم زده و نسل‌کشی در کشورمان به راه اندازند، اما امروز هیمنه پوشالی آمریکا توسط رزمندگان مقاومت درهم شکسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بمباران عین‌الاسد و خروج خفت‌بار از افغانستان، عراق و شکست در سوریه افول آمریکایی‌ها را تسریع کرده است و این از بین رفتن هیمنه پوشالی آنان است.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: امروز دانش‌آموزان شهرستان فیروزکوه در کنار کودکان و نوجوانان غزه ایستاده‌اند و هم‌پیمانی خود را با آن‌ها با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اعلام داشتند.

وی عنوان کرد: امروز با شکل‌گیری همدلی در کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غیرمسلمان راهپیمایی‌های ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد و مردم جهان آگاه شده‌اند.

انتهای پیام/*