در پی کاهش دما بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب در شرق استان تهران هشدار داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، در پی روند کاهشی دما در سراسر کشور و هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش در برخی نقاط شرق استان تهران، ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به حالت آماده‌باش درآمد؛ گفتنی است هواشناسی روند کاهشی دما را از بعد از ظهر امروز پیش‌بینی کرده و تا اواخر هفته ادامه‌دار دانست.

همچنین به دلیل پیش‌بینی بارش در برخی نقاط شرق استان تهران احتمال وقوع سیلاب در این فصل وجود دارد در نتیجه هشدارهای لازم از سوی هواشناسی اعلام گردید و ستاد مدیریت بحران در شرق استان تهران به حالت آماده‌باش درآمد.

در همین راستا محمد حیدری‌منش، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گسترش سامانه بارشی و بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و همچنین شروع بارش ها در برخی مناطق شهرستان فیروزکوه، ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن آب در مسیلها، از امروز شنبه ۱۴ مرداد ماه تا سه شنبه ۱۷ مرداد ماه، بخصوص طی ساعات عصر و شب شرایط رگبار و رعد و برق ، وزش باد و ناپایداری شدید، بالا آمدن آب رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن هشدار داد.

وی همچنین تاکید کرد: ضمن توصیه در خصوص عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیلها، از همه شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود، ضمن اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی، گردشگری و حضور در حاشیه رودخانه ها نسبت به ترددهای درون و برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

همچنین رضا طاهرخانی، رئیس مدیریت بحران شهرستان دماوند در خصوص رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با اثر احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها ورودخانه ها، احتمال آب گرفتگی و برخورد صاعقه هشدار داد.

وی افزود: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی طی روزهای یکشنبه الی سه‌شنبه برای شهرستان دماوند رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت با اثر احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه پیش بینی می‌گردد.

طاهرخانی همچنین بیان کرد: از شهروندان درخواست می‌گردد از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه و دیگر تاسیسات آبی پرخطر خودداری نمایند.

 

انتهای پیام/*