امام جمعه شهرستان دماوند گفت: فتح خرمشهر و رمزگشایی از چگونگی پیروزی ما در این عملیات، کلید قفل های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، حجت الاسلام فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه دماوند با اشاره به هفته ملی جمعیت، تصریح کرد: شعار هفته ملی جمعیت؛ پویایی، بالندگی، جوانی و جمعیت است؛ کشور باید نگذارد که غلبه نسل جوان و نمای زیبای جوانی از بین برود، که اگر به همین ترتیب پیش برویم از بین خواهد رفت؛ جمعیت جوان و با نشاط تحصیل کرده و باسواد کشور امروز یکی از عامل های مهم پیشرفت کشور است؛ فرزندان رکن مهم خانواده و مایه زیاد شدن روزی و جلب رحمت و مغفرت الهی هستند.

وی در ادامه افزود: کاهش جمعیت جوان و افزایش پیری جمعیت، باعث کاهش قدرت ملی ما در همه زمینه ها خواهد شد؛ اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند همت و عزم ریاست محترم جمهور و دولت است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت: فتح خرمشهر و رمزگشایی از چگونگی پیروزی ما در این عملیات، کلید قفل های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماست؛ امروز ملت ملت ما در جنگ اقتصادی و تحت فشار تحریم ظالمانه آمریکای جنایتکار قرار دارد، باید از این تهدید، فرصت بسازیم؛ با حمایت از تولیدات داخلی و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و متنوع سازی شرکای خارجی، می توان به خودکفایی و استقلال اقتصادی رسید.

امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم  در تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف آب و  برق و گاز و مصرف صحیح و به اندازه است؛ برای پیشگیری از قطعی آب شرب در تابستان باید اقدامات لازم توسط مسئولین و رعایت الگوی مصرف از سوی مردم انجام شود تا با چالش های اجتماعی و امنیتی مواجه نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: دعای خیر مردم همواره بدرقه راه انسانهای نیکوکار و نیک اندیش و خیر است که قلبشان برای خدمت به نیازمندان و ضعیفان می تپد؛ آه و نفرین مردم پشت سر کسانی است که در کار مردم گره می اندازند و با داشتن قدرت یا ثروت  قدمی برای حل مشکلات مردم بر نمی دارند.

 

انتهای پیام/*