خطیب نماز جمعه پردیس گفت: امروز جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از ساده ‌ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به عيد سعيد فطر اظهار کرد: در ماه مبارك رمضان، بعد از یک ماه خودسازی، تقویت و سالم‌ سازی روح و قلب به ‌عنوان ریشه و اساس معنویات از طریق روزه، قرآن، دعا و شب‌ بیداری‌ها، به خصوص در شب‌ های قدر، انسان حق دارد اوّلین روز ماه شوال را عید گرفته و شاد باشد.

وی تصریح کرد: این عید مخصوص كسانی خواهد بود كه واقعاً درون‌ سازی کرده، ریشه‌ های معنویات را استحكام بخشیده و در مسیر تزکیه نفس حرکت کرده باشند و نتیجه قبولی روزه و عبادت در ماه مبارک رمضان، خلوت نشدن مساجد و نمازهای جماعت و کارهای خیر است.

خطیب نماز جمعه پردیس در ادامه با اشاره به اینکه “نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان ابتکار حضرت امام بود برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین بود”، گفت: امروز جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از ساده ‌ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند.

وی افزود: این شرایط غیرانسانی ایجاب می‌کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان داده و زمینه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.

وی ضمن بیان نکاتی از دیدار رهبر انقلاب با دانشچویان و گرامیداشت روز ملی خليج فارس، ابراز کرد: عزت ملت ایران نخواهد گذاشت توطئه شیطانی در خلیج فارس محقق شود زیرا استعمار پیر پس از ملی شدن صنعت نفت و خلع ید از شرکتهای انگلیسی و قطع روابط ایران و انگلیس درصدد تغییر نام خلیج فارس به ساحل عربی شد، اما هرچه تلاش کرد موفق نشد.

کوتاهی برخی مسئولان در رفع مشکلات مردمی شهرستان پردیس

امام جمعه پردیس در ادامه با اشاره به کاستی ها موجود در شهر بومهن گفت: از مسئولان این شهرستان استدعا دارم که به بومهن بیشتر توجه کنند تا ان شاءالله از مظلومیت و محرومیت های شهر بومهن کاسته شود.

وی ادامه داد: دیگر مشکلاتی که در شهرهای شهرستان، مردم را رنج میدهد و با توجه به این که مسوولان در تلاش هستند تا این مشکلات مرتفع شود اما عده ای از مسوولان در این زمینه کوتاهی میکنند که به قید حیات و توفیق عرض خواهم کرد.

حسینی در پایان با اشاره به فرارسیدن ۹ اردیبهشت‌ماه روز شوراها، اعلام کرد: متاسفانه عده ای با تخلف، بی تدبیری، منفعت طلبی و غیره باعث شدند که دو شهر بومهن و پردیس شورا نداشته باشد که هم به ضرر شهرستان است و هم مدیون رأی دهندگان هستند.

انتهای پیام/