امام جمعه دماوند گفت: کمبود آب در شهرستان دماوند حاصل ضعف عملکرد مسئولان و درست مصرف نکردن برخی از مردم است؛ آب موجود در زمین متعلق به نسل های بعد هم هست که نباید با مصرف غیرعلمی و مسرفانه آیندگان را تهدید کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی،حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به نخستین سفر استاندار جدید تهران به شهرستان دماوند، اظهار داشت: حضور استاندار در جمع تولیدکنندگان دماوند و تلاش برای رفع موانع تولید، امیدافزا و دلگرم کننده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مصوبات جلسه تسهیل امور صنعتگران دماوند تا حصول نتیجه، وظیفه فرمانداری و ستاد مربوطه است، افزود: با راه اندازی و افتتاح شهرک صنعتی دماوند، ۲ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

این مقام خاطرنشان کرد: رشد متوازن صنعت و کشاورزی در شهرستان و رفع مشکلات تولید خواسته اصلی ما از استاندار است چراکه اگر از تولیدکنندگان سیب، عسل و گردو و بقیه محصولات کشاورزی دماوند حمایت نکنیم از دماوند جز نامی باقی نمی ماند.

خطیب جمعه دماوند گفت: وجود درختان و زمین های کشاورزی وابسته به آب و منابع مهم آن است که کم آبی نیز دماوند را تهدید می کند؛ کمبود آب در شهرستان دماوند حاصل ضعف عملکرد مسئولان و درست مصرف نکردن برخی از مردم است؛ آب موجود در زمین متعلق به نسل های بعد هم هست که نباید با مصرف غیرعلمی و مسرفانه آیندگان را تهدید کنیم.

وی افزود: وجود هزاران چاه آب غیرمجاز سفره های زیرزمینی آب دماوند را فقیر و کم آب کرده و همچنین مصرف بی رویه آب خوردنی بهداشتی برای استخر ویلاهای خوش نشین و برخورد نکردن قاطعانه مسئولان مربوطه مایه خسارت و خجالت است.

وی ادامه داد: درخواست ما از نماینده محترم و فرماندار گرامی این است که موضوع ایجاد شبکه فاضلاب شهری را با جدیت پیگیری و محقق کنند چراکه پساب فاضلاب برای مصرف غیرخوراکی مثل کشاورزی و صنعت بسیار لازم و مفید است؛ آب تسویه شده از فاضلاب منبع پایداری برای استفاده در فضای سبز و مصارف مشابه است.

امام جمعه دماوند در ادامه به احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند برای حل مشکل ترافیک ۱۰ ساله اشاره کرد و گفت: منفعت ساخت راه جنوبی دماوند به همه مسافران مسیر تهران به شمال و شرق کشور می رسد که ضرورت این پروژه باید ملی اعلام و از منابع ملی تامین بودجه شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران بزرگی مثل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و برخی بانک ها می توانند در مدت مشخص پروژه کمربندی جنوبی دماوند را اجرا و به بهره برداری رسانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استاندار تهران نیز برای کمک به این مهم قول مساعدت دادند، افزود: از مردم و اصحاب رسانه می خواهیم موضوع کمربندی جنوبی دماوند به عنوان زیرساخت مهم و ارزشمند را دائما مطالبه کنند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به مطالبات اهالی ساکن در سایت های مسکن مهر شهرستان دماوند، بیان داشت: آنان مطالبات به حقی دارند اما گوش شنوایی نیست و از دادستان دماوند و رودهن به عنوان مدعی العموم تقاضا دارم به مشکلات مردم ساکن در این مناطق رسیدگی کنند.

خطیب جمعه دماوند گفت: اگر سازندگان منازل در مسکن مهر در زمان ساخت کاملا به تعهدات خود عمل می کردند اکنون مردم گرفتار این اداره و آن اداره نمی شدند؛ امروز خاموشی معابر، سگ های بلاصاحب، گرانفروشی ها در بازار و دیگر مطالبات مردمی نیازمند پیگیری دستگاه های مربوطه است.

انتهای پیام/*