به گزارش پایگاه خبری همشرقی، مهدی غلامرضایی اظهار داشت: پیمانکار خدمات شهری از قبل در زمان شهردار وقت انتخاب شده است، عقد قرارداد باقی مانده بود و امروز مقرراست قرارداد آماده شود. وی افزود: مسئولان خدمات شهری در مناطق مختلف همان مسئولان شهردار قبل هستند و کسی تغییر نکرده است، جابجایی صورت نگرفته است زیرا مقصر […]

به گزارش پایگاه خبری همشرقی، مهدی غلامرضایی اظهار داشت: پیمانکار خدمات شهری از قبل در زمان شهردار وقت انتخاب شده است، عقد قرارداد باقی مانده بود و امروز مقرراست قرارداد آماده شود.

وی افزود: مسئولان خدمات شهری در مناطق مختلف همان مسئولان شهردار قبل هستند و کسی تغییر نکرده است، جابجایی صورت نگرفته است زیرا مقصر نارضایتی‌های مردم نیروهای شهرداری نبوده اند شاید هم مشکلات ناشی از ضعف ما بوده است که این مشکلات در دست پیگیری هستند.

سرپرست شهرداری دماوند گفت: پیگیری ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به گشت ساختمانی است اما طبق تصمیمی که اتخاذ شده نظارت گشت ساختمانی با مسئول اداره خدمات شهری است.

غلامرضایی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شبلی ادامه داد: گزارشی مبنی بر اینکه مسئولان گشت ساختمانی نسبت به موارد ساخت و ساز غیرمجاز مشاهده شده بی تفاوت هستند، به دستمان نرسیده است.

*خواسته‌های مردم در اولویت برنامه‌های اصلی شهرداری دماوند است

وی در خصوص اولویت‌های کاری شهرداری دماوند تصریح کرد: خواسته‌های مردم در اولویت برنامه‌های اصلی هستند و برخی از این مطالبات شامل نظافت شهری، جمع آوری زباله و جمع آوری سگ‌های ولگرد هستند.

سرپرست شهرداری دماوند بیان کرد: تعداد سگ‌های ولگرد بسیار زیاد شده و از شهرهای اطراف نیز که جمع‌اوری می‌شوند به شهر خودشان برنمی‌گردند زیرا عقیم سازی می‌شوند اما به دلایلی که من نمی‌دانم رها می‌شوند، نزدیک‌ترین نقطه به گندک دماوند است و سگ‌ها به این شهر وارد می شوند.

غلامرضایی اضافه کرد: برخی از سگ‌هایی که داخل شهر می‌شوند عقیم‌سازی شده هستند، تعدادی از قبل بوده‌اند همچنین در این فصل گله‌های دام وقتی برمی‌گردند سگ‌های مازاد خود را رها می‌کنند و می‌روند از ظاهر سگ‌ها که گوششان بریده است می‌توان متوجه این امر شد، تعداد این سگ‌ها بسیار است.

وی گفت: برخی از شهروندان سگ نگهداری می‌کنند اما خسته می‌شوند و سگ را رها می‌کنند که این موارد نیز بر تعداد سگ‌های موجود در شهر اضافه می‌کند، غذا دادن به سگ‌ها موجب ازدیاد آنها می‌شود مردم آنها را جذب و باعث زاد و ولد زیاد سگ‌ها می‌شوند.

سرپرست شهرداری دماوند اظهار داشت: مکان نگهداری سگ‌های ولگرد در گندک است اما سگ‌ها برای غذا گرفتن به سمت انسان‌ها می‌آیند، این مکان برای آنها ایجاد شده اما مردم در سطح شهر به سگ غذا می‌دهند.

غلامرضایی افزود: اکنون فصل زاد و ولد سگ نیست اما از آنجا که از مردم غذای اضافه می‌گیرند زاد و ولدشان زیاد شده و اغلب سگ‌ها توله هستند، در حال حاضر آماری از جمع‌آوری سگ‌ها نداریم.

*مشکلات مالی پروژه بلوار یادگار امام رفع می‌شود/ از پیشرفت پروژه بلوار شورا 20 درصد باقی مانده است

وی در ادامه گفت: دو پروژه نیمه‌کاره اصلی در دست داریم، تلاش می‌کنیم مشکلات مالی پروژه بلوار یادگار امام رفع شود و تاحدودی برطرف شده است، در ادامه باید قرارداد متمم داشته باشد.

غلامرضایی تصریح کرد: از پیشرفت بلوار شورا نیز 20 درصد حدود یعنی 150 متر باقی مانده است و اکنون در حال اجراست.

*معوقات نیروهای خدمات شهری دماوند پرداخت خواهد شد

وی در خصوص بدهی‌های شهرداری به رانندگان خدمات شهری که طبق گفته‌شان از عید تاکنون تنها 2 میلیون تومان دریافت کرده‌اند، بیان کرد: در کل بدهی یک امر طبیعی است،‌ نیروهای خدمات شهری باید پیمانکاری کار می‌کردند به خاطر فاصله بین دو قرارداد خدمات شهری همچنین عدم تمایل شهرداری به تعطیل کردن کار و لطمه نخوردن نیروها درخواست ادامه کار داده شد، اما با بسته شدن قرارداد معوقات آنها نیز پرداخت خواهد شد.

غلامرضایی اضافه کرد: در خصوص میزان بدهی شهرداری از آنجا که هنوز صورت جلسه تغییر و تحول امضا نشده است نمی‌توانم عدد دقیقی دهم اما بدهی شهرداری زیاد است به طور مثال پروژه یادگار امام حدود 17 میلیارد قرارداد داشته که پرداخت نشده است، پروژه‌های نیمه کار دیگر همگی بدهی دارند و رقم سنگینی نزدیک به 50 میلیارد بدهی‌های سنواتی را شامل می‌شوند.

وی گفت: احتمالا در هفته آینده مشخص می‌شود که شهرداری دماوند چه میزان بدهی دارد، برخی از بدهی‌ها قابل تسویه نیست زیرا پیمانکار کار کرده و هنوز صورت وضعیت نیاورده است، در مجموع بدهی ها طبیعت کار شهرداری است.

سرپرست شهرداری دماوند اظهار داشت: حقوق پرسنل عقب نیافتاده و به موقع پرداخت شده است، تعدادی از آنها که در انتخابات شرکت داشتند علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اولویت بر شهروندان تاکسی ران گذاشته شده و 3 روز است که واکسیناسیون آنها شروع شده است، اولویت بعدی کارگران هستند زیرا بیشتر در معرض خطر کرونا قرار دارند سپس به تدریج براساس ظرفیت بهداشت و درمان درخواست واکسیناسیون می‌کنیم.

 

منبع: تارود

انتهای پیام/*